fredag 11 april 2014

Vårtider!




Smyger tillbaka här igen....sist var det hösttider så tycker det var lite passande att tassa fram i snön nu. Ofta kommer min lust tillbaka med bloggen när jag saknar min resande dotter. Så nu har hon åkt till grannlandet  Danmark för orienteringsskytte-lycka till!




Min trogne vän Winston gillar snön och den fina skaren som blir. Mycket trevligare när han rullar sig i snö än sand/jord om sommaren. Det här är nog hans årstid på många sätt. Mycket lukter som kommer i luften och då menar jag inte pollen. Lagom svalt ute-glad & pigg efter joggturer tillsammans. Många pinnar börjar tina fram som man kan bära hem till uppfarten. Ja listan kan göras lång.





I vårtider kommer de övervintrade gamla höstlöven fram. Idag är jag ledig så tänkte nu ut i det vackra vädret och njuta av ljuset som bara blir längre & längre. Härligt!



            " Tron är den fågel som känner ljuset & sjunger medan gryningen ännu är mörk "

2 kommentarer: