tisdag 5 mars 2013

Minusgrader




Så var ordningen återställd. Från de märkliga plusgraderna till minus igen. Här en bild från lördag morgon kring 07 tiden-solen på väg upp. Tyst och stilla ute. Bara jag och Winston ute. Har haft min jobbar helg och önskar att han inte alltid är så morgonpigg...men han är som en väckarklocka-van att ngn alltid stiger upp vid 06.15-30 tiden. Sovmorgon det tar han mitt på dagen istället =)




 
 

Det är ändå skönt kunna krypa ned i sängen efter morgonpromenaden,läsa tidningen eller bara somna om en stund. Har försökt se lite skidor på tv fast jag arbetat. Söndagen var ju magisk när Johan Olsson gick själv i 35 km på 5 milen och vann Sveriges efterlängtade guld till slut. Bragd guldet är redan hans enligt många experter.

 
 
 
 
 
 

Idag på min lediga dag har jag pratat via Skype med Amanda som är i Cairns/ Barriär revet och har dykt med instruktör. De hade tagit ca 400 bilder med undervattenskamera. Låter som jag numera har en sjöjungfru till dotter-hon var lyrisk över upplevelsen. Det är tur hon kan läsa min blogg och se på alla vackra vinterbilder från Sävast =)

 
 
 



Avslutar med mina rosor som jag fick på Alla hjärtans dag. Nu har de stått i 3 veckor och verkar inte vilja ge upp ännu!

 

Ha en fortsatt bra vecka alla vänner därute!

 

 

 

 

" Plocka livets rosor,men med varsam hand. Minns att även törnen gömmes där ibland "

 

                                         - Minnesvers ur en poesi bok -

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar