söndag 24 februari 2013

Plus grader!



 

Ja inte så många att vi badat...men trots att vi i helgen haft varmare än södra Sverige har inte kameran följt mig något ute. Eftersom mina senaste inlägg varit så lyriska över den vackra vintern tyckte jag denna bild kunde bryta trenden trots bara slutet på februari månad. Bilden är från Skagen 2011 där Amanda &  Arvid lekte med kameran som kunde fotografera under vattnet. Verkligen en "levande" bild.



 
 

 

Många härliga undervattens bilder blev det. Minns att jag brände mig då havets vindar lurade en att tro att det var lite kallt och ofarligt att behöva smörja in sig-minns hur det kändes i ansiktet så fort jag tittar på bilderna-nej jag var inte vacker,kände mig nästan sjuk av svullnaden. Solen är inte att leka med. Har i veckan plockat fram solglasögonen under mina bilresor till jobbet. Det är så vitt ute och solen lyser så härligt-nu går det fort med ljusare dagar för varje minut. Det känns i ögonen att man blivit äldre-både vad gäller synskärpa och ljuskänslighet =)

 
 
 
 
 

Fortsätter med sommar temat. Har i veckan som gått varit och hälsat på min fina moster Aina. Här besöker hon min födelsedag i somras på Östra lillgärdan. Hon sitter i mitten av damernas rad. I veckan fyllde hon nästan 90 år så har jag inte avslöjat den exakta åldern. Hon är en härlig moster med mycket livsglädje och visdom.

 

 

Eftersom det pågår skid VM i längdåkning har man suttit vid tv apparaten en hel del-idag var det extra spännande tyckte jag. Två norrbottningar Marcus & Charlotte bidrog till fina silvermedaljer. Hoppas det kommer mera,nu har ju även Vasaloppsveckan startat. Kanske nästa år....vi får se =)

 

 Det blev lite sommar bilder blandat med vintersport här ikväll. Vill nog ha kvar att längta till vårvintern innan sommaren anländer i allafall. Nu ska jag lägga mig under mitt sköna duntäcke. Winston är sjuk så vi hoppas få en tid hos vetrinären imorgon. Hoppas det inte är något allvarligt med min bästa vän.

 
 
 
 

Ha en god ny vecka alla vänner därute!

 
 
 
 

" Jag finner stor glädje i att tala med de äldre. De har tillryggalagt den väg vi alla ska gå och vet var den är ojämn och hård och var den är jämn och lätt"

 

- Platon -

1 kommentar: