tisdag 19 februari 2013

Bara vara...




Skidåkning när den är som bäst-paus & bara vara... Idag har jag varit ledig efter helgarbete. Vilken fantastisk dag det blev med några minusgrader och stundtals mitt på dagen lite takdropp. Läser om många som reser och planerar att resa. Blir lite avis och vill också planera-åka bort men så kommer den där lediga dagen och batterierna blir laddade av så lite helt plötsligt.



 


Dagen fortsatte med prat via Skype med Australien-skilda världar må jag säga. Sedan tog jag en promenad med Winston-han syns som en liten prick långt därframme-glad som vanligt. Bara vara dagen fortsatte med en varm bastu-sen blev man lite loj. Tog mig dock i kragen och åkte till affären. Inhandlade lite mat-blev Moussaka med lite philadelhia ost i-alla var nöjda-även Arvid gav godkänt betyg.






 

Vi åt på mina nyinköpta rea tallrikar. Toscana-har kikat på dem förut-så nu slog jag till. Dock är de så stora att de ej ryms i köksskåpen...och tar man två portioner i dessa håller man på att spricka kan jag meddela...Så nu står köksdörren lite på glänt-vet ej riktigt var de annars ska få plats just nu =)

 

Nu är det kväll och bara vara dagen har även innehållit lite tvätt och plock om jag ska vara ärlig. Kvällspromenaden med Wins var så vacker med månskenet som skuggade våran annars så mörka väg runt golfbanan-kom ihåg när man var mindre och lekte ute-då var det månsken jämt tyckte jag-så där trollskt och vackert.

 

Man borde ha såna här bara vara dagar lite oftare-med samma vackra väder då naturligtvis.

Ha en fortsatt god vecka alla därute var än ni befinner er!




" Underskatta inte värdet av att göra ingenting,av att bara ströva omkring alldeles ensam,lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra"


                                          - Nalle Puh-

                                            A.A. Milne






2 kommentarer: