lördag 9 februari 2013

Snö & kyla...




...inledde februari månad. Efter allt snöande kom sedan det fina ljuset tillbaka. Så vackert & man blir lika glad inombords varje gång. När stormen har lagt sig blir allt så mycket vackrare...







Pratade med Australien imorse och nog är vi ändå lyckligt lottade som har alla årstiders skiftningar här hemma. Inte avundsjuk men några veckor tillsammans med Amanda i solen-ja det önskar jag mig. Men,men nu är det nytt jobb som gäller och lite varmare i kläderna har jag blivit. Lär mig något nytt varje dag. Har tagit mig igenom min första kvalitets bedömning-intressant.  Allt har sin tid som någon klok människa en gång i tiden uttryckte.




 



Såhär såg det ut förra veckan innan ljuset återvände. Mycket gratis styrketräning med snöskyffeln blev det. Blöt och tung snö. Väldigt långsamt kröp man fram på E4:an med lilla röda golfen. Sover över en hel del när jag arbetar sena kvällar men lyckades pricka in de värsta dagarna på vägen dock.







Östra lillgärdan väl inbäddad i vintervit nysnö. Taket har jag ej skottat någonting ska väl de övriga familje medlemmarna ha att göra tycker jag =) Har flyttat upp ljusslingan i busken ett antal gånger men nu är snart taket nått!







Såhär nöjd var jag efteråt när promenad med Winston och snöskottning var överstökat. Mannen som körde postbilen tyckte jag skulle gå in och vila och läsa posten-läs räkningar. Såg jag så trött ut tänkte jag...men ändrade tankarna till att han bara ville rädda posten från att bli dyngsur i brevlådan.




                               " Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer"



                                                      ~ Lars Winnerbäck ~




 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar