söndag 27 januari 2013

Draghjälp!

 

Vilken tur att jag har Winston som draghjälp på min livsstig. Ibland får jag dock bromsa honom-jag hinner inte med i hans tempo riktigt. Ibland bromsar han självmant-det finns ju så mycket härliga dofter ute om man är hanhund... Det är väl lite så livet ter sig-ibland behöver man draghjälp,ibland behöver man själv bromsa eller ngn annan som gör det åt en =)

 

 

 

 

Tänk hur det var förr i tiden-tror de också behövde både draghjälp och broms. Många fick nog streta på utan så mycket draghjälp eller?

 
 

 

 

Utan att jag fått någon draghjälp har mitt redigeringsprogram återgått till det normala här igen. Teknikens under =) Nu känns det mycket lättare att skriva några rader här igen-hoppas det håller i sig. Har förstått att dessa bloggsidor ibland lever ett eget liv.

 

 

 

Igår var vi och provade en massa olika sängar på en känd kedja på Storheden city-ingen reklam här inte men kan avslöja att vi sa ordet "Sova" ett antal gånger i affären. Hon som hjälpte oss studerade oss när vi låg på sidan och rygg. Kände under madrassen och funderade. Till slut blev det två fasta madrasser. Ja så nu är plånboken lite tunnare men förhoppningsvis kanske vi har mindre ont i ryggen när vi vaknar. Hoppas det blir en god investering. Om några veckor får vi se =)

 

 

 

" Sängen omfattar hela vårt liv,vi föds i den,vi lever i den och vi ska dö i den "

 

- Guy de Maupassant 

 
 

 

 

 

3 kommentarer:

  1. Så fina foton!
    Alla behöver vi nog draghjälp och bromshjälp emellanåt. Och en bra säng! Hoppas att ni blir nöjda med sängarna.

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta! Mellan 3-6 veckors väntetid på de nya sängarna från Lysekil=) Den som väntar på något gott...

    SvaraRadera
  3. Tack för titten på min sida. Tog mig friheten att titta förbi och kika hur ni har det. Fina bilder och roligt att läsa om din vardag.
    Må så gott min vän. Har ni vägarna förbi åt Teuger till, är ni välkomna in på en kopp.

    SvaraRadera