söndag 20 januari 2013

Tiden går fort!

 

 

Ja inte kanske så fort att jag fått sommar här hemma men nästan känns det som. Trivs på mitt nya arbete-alla är snälla och tar hänsyn till att man är ny på jobbet. Dock är det mycket som ska läras och göras-tror det är därför det känns som att veckorna går lite extra fort nu. Man blir allt lite mer trött i lilla huvudet av allt man ska ta in och sortera. Kommande vecka ska jag klara mig själv-min mentors period är slut. Lite spännande,hur det går-vi får se =)

 

 

 

 

På lördag vändes allt upp och ned med temperaturen. Plötsligt var det nollgradigt. Vi tog en skidtur först och sen en promenad med Winston. Det kändes ovanligt varmt. Idag är ordningen återställd. Minus 14 grader. Magnus gav sig ut i spåret igen. Jag stannade hemma. Mina sätesmuskler sa att de var inte redo för nya strapatser-kanske om de får vila är de redo imorgon? Kikade på vinterstudion istället från soffhörnet.

 

Nu måste jag krypa ned under täcket-klockan ringer 05.20 imorgon bitti. Tiden går alldeles för fort ibland!

 
 
 

" Det tar alltid längre tid än man tror,sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru. "

 

- A.A Milne

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du trivs på ditt nya jobb! Anar att det är mycket som ska läras in... men det går säkert bra.

    SvaraRadera
  2. Jag saknar mina gamla kollegor förståss men det är aldrig försent att lära sig nya saker. Det tar bara lite längre tid...=)

    SvaraRadera