onsdag 13 juli 2016

Island en resa att minnas



Snart ett år sedan jag skrev något. Dags att uppdatera kanske. Mycket har hänt. Både glädje och sorg. Just idag blev jag i alla fall motiverad. Skönt när man kan välja. Island. Ett land jag besökte med Amanda,Arvid & Magnus i slutet på maj. Ett land som fått xtra uppmärksamhet just i fotbollsvärlden senaste tiden.

 

Jag kommer att leva länge på denna resa av flera anledningar. Kanske främst att jag fick några dagar
tillsammans med mina barn Amanda & Arvid i ett vackert annorlunda landskap. Det är ett pussel med skola,arbete,boende på annan ort. Allt går om man vill som någon myntat en gång och vi ville.



Fick bättra på mina historiekunskaper om detta land. Det är aldrig försent att lära sig något nytt tex vikingatiden.



                          Varmt & skönt. Önskar jag hade en varm källa hemma på tomten.



Bra chaufför och kartläsare i våran Toyota Rav 4. Tycker ni inte Toyota borde köpa denna bild till sin reklam...Tyckte dock det skramlade där bak. Blev mer nöjd med min VW efter denna resa. Gräset är inte grönare...eller hur var det nu.



Reykjaviks kyrka. Hallgrimskirkja. Det tog 38 år för att få kyrkan helt klar. Just här stannade jag på marken. De övriga åkte upp och skådade ut över den vidunderliga utsikten. Näst högsta byggnaden i landet. Annorlunda men vacker kyrka. Passar in i naturen på något sätt tycker jag.



Det var svårt att välja bland alla vackra bilder och minnen. Tänk vad man kan hinna på 4 dagar.


                                       " De längsta resorna görs i vårt eget inre "

                                                      - Isländskt ordspråk-











2 kommentarer:

  1. Å, vilken fin resa, ni verkar ha haft! Ett spännande land. Skulle vara roligt att komma dit någon gång. Förstår att det var roligt att vara tillsamman som familj <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns lite extra i hjärtat just denna resa.

      Radera