lördag 27 april 2013

Början eller...




 slutet på min blogg... ja snart kommer dotter Amanda hem igen och det var därför jag började blogga smått försiktigt. Så att hon kunde läsa allt spännande =) som hände här hemma på Östra lillgärdan. Ska jag sluta nu? Kanske åker hon vidare igen och behöver min blogg fortsättningsvis...vi får se =)






Maj månad närmar sig med stormsteg. Vi ska måla om huset,bävar lite för vad mina axlar ska tycka om det...Magnus skrapar och skrapar och jag jobbar och jobbar. Det lutar åt någon grå färg, då behöver vi inte byta markiserna överallt. Framförallt är iallafall jag förtjust i det gråa av någon anledning-kanske lite tråkigt men vilsamt på något sätt. Många hus här på ön är vita eller beiga så vi vill något annat i färgväg. Skönt när det är över detta projekt iallafall. Vi ber till vädergudarna om sol och torrt plus 10 graders väder nu. Kan bli kämpigt. Inget man kan påverka-vädret,ganska skönt trots allt. Det är så mycket annat vi försöker påverka här i livet.






Att inte ha någon symaskin var inte lätt när jag skulle tillverka en kudde till Amandas säng av överblivet tyg från en gardin. Hoppas inte Mamma synar skarvarna men nu är den gjord med s.k syband man pressar på. Allt går om man vill. Nu ska jag bara köpa en sänglampa ovanför sängen och städa garderoberna så kan gumman flytta in igen.






Hittade ett litet bord på Indiska för en billig peng-säkert tänkt som utebord på altanen men tycker det passar lika bra inne i Amandas rum. Välkommen hem!








Dock har lillebror växt om dig Amanda medans du varit borta. Spännande att se vad Winston säger när de ses-att hundar inte har något längre minne tror jag inte på,vi får snart se =)

 

Nu ska jag gå och lägga mig-jobbar helgen är snart över efter imorgon söndag. Ser framemot en ledig Måndag!

 

 

                                                  

                                                 " Att komma hem är som att resa i tiden "

 

                                                               - Lars Winnerbäck -






1 kommentar:

  1. Nej, inte ska du väl sluta blogga!
    Grå husfärg tycker jag är fint. Lycka till:-)

    SvaraRadera