onsdag 10 april 2013

Irene...




dagen passerade nästan utan att jag inte visste om att jag hade namnsdag. Vaknade av ett sms i min telefon från en trevlig fd kollega som grattade mig glatt =) Har aldrig tyckt namnet är särskilt mjukt och fint men som ni alla vet får man inte välja sitt eget namn. Hur skulle då alla topplistor med namn se ut? Lite kuriosa är iallafall att mitt namn har grekiskt ursprung med betydelsen "Fred" så inte så tokigt iallafall trots allt. Speciellt inte i dessa tider med nya hot om kärnvapenkrig. Namnsdagen fortsatte i fin anda med många fina rosor som ni ser ovan.






De härliga vårvinterdagarna bara rullar på-om ni följt min historia med den långa istappen utanför köksfönstret så kommer en uppdatering här-den är snart i backen eller läs snödrivan nedanför. Idag hände det till slut efter att denna bild är tagen-den bröts av! Så nu är denna istapps saga slut...






Lite grann som sprickan i vägen efter en lång vinter har den kämpat-dock hoppas jag att vägen inte går av fast även sånt kan ju hända såhär i vårtider.






Kanske är det då man får de bästa ideerna när livets väg inte är rak och fin-hur som helst är promenader alltid bra för kropp o knopp oavsett om man knäcker några ideer el inte =)






Idag fick jag vända vid en tunnel som vi åker igenom-trodde det skulle hålla men sjönk ned i vattnet och isen ordentligt. Ingen ide att chansa så jag vände på skidor och hundekipage och tog en annan väg. Ett säkert vårtecken är det ialla fall.






Nu är det bara mindre än 1 månad till Amanda återvänder hem igen från Australien. Här kommer en bild på hennes nya gardin som heter Havstulpan. Hon har ett eget minne av dessa som rev henne ordentligt för några år sedan i Göteborg. Vi hade ju ingen aning om detta vi enkla norrlänningar. Ett gammalt mönster från 70 talet som står sig än idag tycker jag. Nu har hon ju även fått besök av sin bästa vän Petra så de sista veckorna kommer nog att gå extra fort skulle jag tro.





                " Fred kan aldrig hållas genom våld,den kan bara hållas genom förståelse "

 

                                                                - Albert Einstein -







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar