söndag 21 april 2013

Tiden går...




så fort...både i naturen och själva tidsräkningen här på jorden. Snart kommer ju Amanda hem igen efter nästan 8 månader ska vi ses igen. Dock blir hon hemma 2 dagar...sedan iväg till Örebro för orientering-hoppas vi hinner ses ngn timme iallafall mellan mina jobb-sova över nätter.

 Helgen har sprungit förbi i rasande fart men hunnit prova min nya kamera lite grann. Den är bättre beg.inköpt till ett bra pris tyckte jag. Saknat att kunna ta lite fart bilder och zooma in med bra skärpa ibland. Synd att de är lite otympliga att ta med så den mindre digitalkameran blir ett bra komplement fortfarande.













                                                                 Glädje & energi !


Själv knatar jag på med min stegräknare-igår blev det 17600 steg ungefär. Målet är 10 000 steg dagligen -inte så lätt när man sitter mycket i bilen och vid dator på jobbet. Man inser hur mycket mer man borde röra på sig-trots att jag är ute en hel del med ovan kompis varje dag =)

 

Nu ska jag gå ut de sista stegen för idag på en kvällspromenad. Ha en bra vecka alla där ute!

 

 

 

                                       " En lång resa börjar med ett litet steg "

 

                                                   - Kinesiskt ordspråk -






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar