tisdag 2 april 2013

Välkommen...




våren och takdropp med långa istappar som följd. April är här och nu börjar det så smått tina lite grann. Hela påskhelgen har jag arbetat så idag är en välkommen ledig dag. Har ändå hunnit njuta lite grann av det fina påskvädret då jag jobbar skift.



 

- Meny -

 

Honung & rosmarin marinerade lammracks med chevrecreme smaksatt med gräslök och citron. Ört & smörbakad potatis,tomater,haricoverts samt portvinsky.

 

Skärtorsdag lyxade vi till oss och beställde en helggourmet påse från Hemmagastronomi butiken i Luleå. Man får alla ingredienser i en påse med tillhörande recept som man enkelt följer. Ovan ses resultatet. Trevligt och gott!






Fina Winston har fått lite extra motion under påskhelgen med Magnus. Härliga dagar med kalla nätter och soliga dagar. Perfekt före både med eller utan skoter tycker jag. Arvid kom förbi igår kväll med en rökt röding till oss som han fångat. Ikväll ska vi provsmaka-blir nog gott tilltugg till hockeymatchen kanske =) För ingen har väl undgått att Luleå hockey är på väg mot finalspel i elitserien? Spännande!






Som sagt min lediga dag-vi tog en tur på isen igen-Winstons ben gick lite långsammare idag. Underlaget börjar också vara lite mjukare och då faller tassarna igenom. Så nu sussar han gott här bredvid mig på Amandas matta. Tänk snart bara 1 månad tills hon kommer hem-längtar!






                                    Tur man kan äta snö när man är törstig hälsar Winston






                                   Vårvinter är svårslaget på min natur topplista.

 

 

                      -  Ha en fortsatt fin påsklovs vecka alla ungdomar & vuxna! -







                      





3 kommentarer:

  1. Vilket vårvinterväder det har varit under påskdagarna! Jag har också jobbat, men kunnat njuta en del mellan varven.
    Vad då Luleå hockey och elitserien?! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av att läsa din blogg mamsen! :D och den där hemmagastronomipåsen får vi göra om när jag är hemma he he he. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Amanda- blir gourmet middag när du är hemma igen <3. Birgitta... du får uppdatera slutspels dramatiken =)

    SvaraRadera