tisdag 27 november 2012

Adventstider!



Det närmar sig...och jag som inte är så förtjust i julen eller...kan väl sammanfatta det med lite blandade känslor. En julstjärna i Amandas tomma rum har ialla fall fått pryda sin plats. Stjärnor tycker jag är så mycket vackrare än adventsljusstakar. Lite matt blir jag ändå av allt krafs i alla affärer. Är nog lite kräsen vad gäller julpynt och inte så nostalgisk.




 
 

Inte nostalgisk och gillar inte julen men...lussekatterna ska vara bakta till 1:a advent och ja jag har tjuvsmakat.

 
 
 
 

Såhär såg helgen ut för oss. Amanda i Australien tittar på vinterstudion via min dator~Skype. Vad gör man inte för sin dotter som inte kunde få in SVT play långt därborta. Likväl som jag letar bildelar åt sonens inköpta epatraktor~inte så förtjust att han lagt sina sparpengar på den,just nu rullar den inte framåt. Hoppas han får till den kan inte hjälpa honom att meka och det vill han nog inte heller,mammor....  Ps: behöver jag nämna att Luleå hockey slog Brynäs med 8~1..........

 

" Vinden susar i advent och vårt första ljus blir tänt. Barn som har det svårt i världen,Gud bevara dem på färden "

 
 
 


3 kommentarer:

  1. Ja, vad gör man inte för sina barn... :-) Helt otroligt att Amanda kunde se skidåkningen på det sättet!
    Det vackra rödblommiga bakom är det en gardin eller tapet, eller något annat...? Ser väldigt fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta! Det du ser är en gardin jag köpt på Åhlens. Dottern var smakråd minns jag.

      Radera
  2. Mystiskt att "se mig själv" sådär i hemmet ;) KRAM! ♥

    SvaraRadera