fredag 2 november 2012

Livet & döden


 

Alla helgons helg...det är då man minns de som ej längre finns och tänder ljus. Jag tänker ofta på dem jag saknar oavsett högtid. Ofta i vardagen kommer det över mig att jag saknar personer som jag hade velat prata med. Som en klok kvinna jag känner skrev-varför finns det inte telefonnummer till himmelen?

Efter arbetet idag åkte jag och Magnus ut till Ljusboden i Heden-det blir alltid en fin papperspåse med sig därifrån. Köpte denna lykta i zink för att lysa upp våran farstubro-tyckte den var fin. Man behöver lite ljus i mörkret denna tid.



 

 

Arvid har sovit ut efter fyra dagar i Arvidsjaur. Eleverna har haft höstlov i veckan. Synd att det mest regnat och varit väldigt halt ute men högre upp är det fin snö och slalombackarna verkar redo för de som vill kasta sig ut. Äntligen kom delarna vi beställt till mopeden-så nu blev det mek i garaget,det verkar han gilla.




 

Till kvällens slut en kladdkaka utan ägg-Amandas favorit efterätt tror jag men att det växer svampar ur den tror jag inte hon sett tidigare. Det var väl så nära det amerikanska "Hallowen" firandet vi kom,inget för oss alltså här hemma på Östra =)



" Varmt är livet,kall är döden,båda kommer dock från samma flöden"

1 kommentar:

  1. Fin lykta! Lyser nog upp bra i mörkret. Blev väldigt sugen på kladdkaka nu... Och gud vad Arvid ser lång ut, har han växt mer?!
    Kram

    SvaraRadera