söndag 9 december 2012

Andra Advent

 
 
 

...är här. Nu har även vintern slagit rot,det snöar och snöar. Jag skottar och skottar men tycker det är helt ok så länge den är lätt och mjuk. Winston trivs,nosen är mest vit och frostig.

 
 
 
 

Fredagar på jobbet har vi i elvhälsan som arbetar på gymnasiet oftast ett morgonmöte. Jag bjöd på lite avskedsfika denna morgon hemma hos mig. Kommer att sakna mina fina kollegor. Ungdomarna är i trygga händer det känns skönt,men tråkigt att lämna så fina arbetskamrater.

 
 

 
 

Fick en fin Azalea av Owe,Maria N och Maria B. Hoppas jag nu kan sköta om den,minns att min mamma alltid hade en sådan kring juletid. Denna jul blir en prövning utan min egen dotter. Kommer på mig själv att jag bla alltid byter hennes handduk på toaletten varje gång det är dax för tvätt,trots att den är ren och orörd. Hon har nu även provat på den Australiensiska sjukvården tyvärr men det var nödvändigt. Tur att skype finns när man behöver varandra i allafall men visst känns det svårt att sova när man inte vet svaret hur det gick förrän på morgonen när man vaknar. Närheten går ju aldrig att byta till sig via dator men tur att det finns.

 Tänker på när jag var 14 år och åkte 3 veckor till England. Ett vykort och ett kort telefonsamtal var väl det man gjorde men även detta gick ju alldeles utmärkt.

 
 
 
 

Fredag em fick jag äntligen tid hos frissan. Tänk vad lite pyssel med sig själv kan göra en glad. Man borde pyssla om sig själv lite oftare. Dessa fina rosor fick jag av Magnus då jag kom hem sent därifrån. En fredag fylld av blomprakt kan man säga. Ha en god vecka allihopa och ta det lugnt,vilket innefattar en vink även till mig själv =)

 

"Vackra blommor får inte stå länge vid vägkanten"

4 kommentarer: