söndag 23 december 2012

Fjärde Advent!

 

Inga fler ljus att tända. Imorgon är det då julafton igen fast i Australien är det redan julaftonsmorgon trots att deras julafton egentligen firas den 25 december. Imorse "skypade" jag med Amanda och hon skulle då gå och sova men ta en dusch innan för att hon kände sig så "sandig". Det gör inte vi här hemma-minus 33 grader imorse och inte ett sandkorn i sikte men jag tycker om det härliga ljuset ute som bara uppstår när det är så där bitande kallt ute.

 
 
 
 

Varit en omtumlande vecka-min sista på mitt arbete som skolsköterska. Så många fina ord och värme-ibland önskar jag att man skulle ge varandra några fler uppskattande ord både i vardagen och arbetslivet-ett litet ord betyder så mycket ibland för att man ska orka fortsätta men nu är det punkt och nya människor med frågor/oro ska mötas på ett helt annorlunda sätt-spännande.

 
 
 

"The light" Nu vänder det!

 
 
 
 
 

Min trogna vän som alltid behöver ut i våran vackra natur. Även när jag är trött och vill sova vidare en tidig morgon när termometern visar minus 33 grader. När man kommit sig ut och ser den vackra himlen i ett rosa skimmer är allt förlåtet =)

 
 
 
 
 
 

" Framtiden infinner sig alltid när man tar avsked"

 

- Elazar Benyoetz

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar