tisdag 4 december 2012

På väg...

 
 

...mot andra advent. Dagarna känns korta såhär års och natten ännu kortare. Förra veckan försov jag mig-varning,varning...och det lustiga var att jag skojade med min kära manliga kollega dagen före innan vi skiljdes åt just om detta. Ja jag föll på eget grepp dvs jag blev sen och inte han som skulle ställa väckarklockan-det fick jag allt höra. Sen har ju samme man gjort en "Irene" igår så nu står det väl lika i detta ämne.

 
 
 
 
 
 

...mot nya mål både jag och Winston. Blir så glad när jag ser hur han njuter av att springa och leka i det fria. Bilden är från dagens snabba lunch promenad. Minus 20 grader och solen som håller på att sänka sig bland trädtopparna. Det är som vackrast ute i naturen när det är kallt och klart.

 
 
 
 
 
 

...mot att bli mindre snäll? Funderar på hur mitt liv är just för att jag kanske är för snäll? men hur ska man ändra på det? Att vara arg är ju inte heller något man blir gladare av,kanske mer bestämd men nu är man ju som man är och väldigt svårt att ändra på såhär sent i livet. Å andra sidan är det ju just man själv man skulle kunna ändra på-andra människor är det omöjligt att ändra på men ack vad jag önskar det gick ibland.

 
 
 
 
 
 

...mot Australien är även mitt lilla paket till dottern. Tyvärr var man tvungen att skriva en tulldeklaration utanpå paketet på engelska och ja jag tror hon kan det språket så nu blir det ju ingen större överraskning men det är väl tanken som räknas trots att man kan läsa på julklappen vad man får...

 
 
 

"Den som är stark måste vara snäll"

 

 

- Pippi Långstrump





4 kommentarer:

  1. Ha ha - känner den manlige kollegan!
    Ja, det är inte lätt att vara för snäll. Bra citat av Pippi Långstrump!
    Vacker dag och vackra fotografier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slog honom på upploppet imorse=) kanske mindre snällt

      Radera
  2. får jag öppna på direkten eller måste jag spara till julfton??? :):):):):):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du varit snäll kan du väl öppna direkt...=)

      Radera