måndag 8 oktober 2012

Höstmys

 

Måndag igen,men inte som alla andra måndagar. Varför? jo min dotter Amanda är i Sydney Australien och stannar där i 7 månader. Vilken tur Skype finns så vi kan kika på varandra och prata. Tänkte att hon saknar mig så mycket att jag också måste skapa en "reseblogg" till henne så hon ser vad jag gör här hemma =). Drömmer och höstmyser...allt för sällan men ikväll blir det av iaf med en tidskrift.




Har i ett svagt ögonblick lovat mig själv att skriva varje dag i min blogg tills hon kommer hem, oj! men det löftet ska jag hålla! Ibland är jag envis. Helgen har varit trevlig då jag fått träffa Arvids kompisar från Arvidsjaur Elias-som sov här och Harald som huserade hos Marcus. Blev en hel del spel vid dator men även Nordpoolen och en sväng i metropolen Boden för killarna. Den enda buss som gick hem till byn för dem var 20.30 på söndag så de var nog lite trötta idag eller =) Bilden ovan är en reproduktion av Kurt Ard 1975- Kramen. Den hängde i mitt tonårsrum för många år sedan men pryder det nya tonårsrummet även här på Västra lillgärdan. Tycker den är fin!



Dagen avslutades hos min massör Tomas som ville träffa mig igen redan på fredag-oj vad du var stel vad har du gjort? Han vet nog mer om mig än de flesta vid det här laget men tur att han finns. Avslutar med en bild på en ängel som min kusin Lena i Arvidsjaur gjort på tal om denna by. 19 år har den hunnit bli som Amanda. Fast den inte hängde med till Sydney vakar den från Sävast. Mammor...Sov gott och dröm sött & Goodmorning Australia!



2 kommentarer: