torsdag 18 oktober 2012

Tankar om livet



Gillar att måla fast det inte alltid är rätt tidpunkt,syns inte hur nacken och musklerna värker på bilden. Så är det väl ofta här i livet att utsidan inte alltid speglar insidan. När jag målar hinner jag tänka en hel del om mitt eget och andras liv. Vad jag gjort för val,hur påverkar det andra ja listan kan göras lång. Efteråt är det trots allt samma må gott känsla som jag skrev om i tidigare inlägg. Vad får just dig att må gott tro? Tur vi är olika.





Ikväll är även väggarna klara,mycket trevligare att måla väggar än att böja nacken upp i taket. Nu inväntar jag bara list och golvläggaren M imorgonkväll. Winston har skött sig bra,han brukar ligga otåligt i dörr öppningen och se väldigt ledsen ut-uppmärksamhet kan han inte få för mycket av.


"Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor"


 

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen sant att utsidan inte alltid speglar insidan, ibland känns det skönt - och ibland är det nog lite synd...
    Det är spännande det där med val... tänk om jag hade valt på ett annat sätt...

    SvaraRadera
  2. Du är rätt klok mor! <3
    (men inte nog för att klura ut hur man kommenterar på min blogg moahahaha, skämt å sidor hihi) KRAM

    SvaraRadera