tisdag 16 oktober 2012

Snöflingor



Så var det dax-första vita täcket på marken. Jag är inte ledsen och Winston verkade glad och busig som vanligt. Kontraster till min dotters blogg som berättade om 36 grader varmt i Sydney. Blev så inspirerad av snöflingorna att jag åkte och köpte färg.





Det blir vårat tredje sovrum som ska byta skepnad. Från vintervitt till grått-färgen drivved. Stod länge och kikade på fondväggar men hitta något i samma färg...nä det blir grått hela rummet,det är rätt litet så jag tror det blir fint och kanske något vitt väggord på det så småningom. Först ska taket målas ikväll-väntar bara på att hantverkaren Magnus har tagit ned alla lister. Sen åker han till Pajala och jag får måla och dona alldeles själv. Härligt! =) 


" Att måla är lätt när man inte kan,men mycket svårt när man kan" 

 

 

           

                                                          

 

2 kommentarer:

  1. Hej vännen !
    Kul att du testar att blogga...man får så mycket tillbaka.
    Vilken skillnad i grader till dotra.....men vi vet ju var vi bor så...=)
    Lycka till med målningen...!!

    Kram Ninni ( Anneli Lindkvist fd Marklund )

    SvaraRadera
  2. Åh, det blir nog superfint! Förväntar mig bildresultat sen :) Kram

    SvaraRadera